Jak to prośbą można radość komuś zrobić :)

Susanna poprosiła mnie jeszcze o przepis na tartę cytrynową z jagodami. Takie prośby naprawdę mnie cieszą, bo to znak, że komuś to co pokazuje na blogu się podoba, pasuje i się interesuje. To chyba największa nagroda dla mnie. Zresztą Wasze maile  z różnymi pytaniami i wogóle radują wybitnie więc dziękuje za nie i w miarę możliwości chętnie pomagam :).

A jeśli chodzi o przepis to:

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby spód kruchy był taki jak tutaj.

Masa cytrynowa :
W rondelku mieszamy 1,5 szklanki cukru z 2 łyżeczkami mąki kukurydzianej(jak nie mamy może być ziemniaczana). Dodajemy powolutku sok z cytryny - niepełną szklankę, 9 żółtek i 3/4 szklanki masła. Potem gotujemy tą mieszaninę jakieś 8-10min aż zgęstnieje. Gdy już to nastąpi przekładamy do miski, przykrywamy folią spożywczą i odkładamy na noc.

Po tym czasie ubijamy 1/2 szklanki kremówki czyli 30% i wzwyż śmietany. Tą ubitą śmietanę dodajemy do 3/4 masy cytrynowej, która stała noc. :)
Resztę zostawiamy bez dodatku śmietany. I właśnie tą rozkładamy na upieczonym i wystudzonym spodzie z ciasta kruchego.

Na to kładziemy masę jagodową. Ja w tym przypadku rozrzuciłam jagody tak jak je Pan bóg stworzył tylko bez krzaka i umyte.
Ale można masę z nich zrobić. Mianowicie szklankę jagód zmieszać z 3 łyżkami cukru, łyżka soku z cytryny, startą skórką z cytryny, szczyptą soli i szczypta cynamonu. Gotujemy jakieś 5 min aż cukier się rozpuści dodajemy łyżeczkę mąki i gotujemy jeszcze minutkę. Schładzamy ok 3 godzin.
No i taką masę rozkładamy na tej pierwszej warstwie cytrynowej. Na jagody kładziemy warstwę cytrynową z bitą śmietaną. Na to dajemy jagody takie bez obróbki.

A na to jeszcze idzie beza. - Mieszamy 3 białka i pół szklanki cukru w metalowej misce. Umieszczamy ją nad gotującą się wodą tak żeby nie dotykała wody. Mieszamy aż cukier się rozpuści - ok 2 min. i masa będzie ciepła. Potem ściągamy miskę z garnka i ubijamy pianę na sztywno. Potem wyciskamy rękawem lub czym tam mamy takie stożki.
Jeśli mamy palnik do przypiekania to możemy zarumienić bezę na złoto. :)

I to byłby tyle. :)

A jeśli chodzi o tartę z jagodami to ciasto jest takie samo...choć ja osobiście daje do wersji z jagodami więcej soli...tak żeby ciasto miało wyraźnie słony posmak. Na podpieczony spód rozrzucamy jagody, posypujemy cukrem i migdałami w płatkach. Robimy z części ciasta kratkę i jakieś 35-40 min pieczemy w 190stopniach.

Komentarze

  1. Kolejny raz dziękuję za przepis :) No jasne, że nas (bo nie tylko mnie) interesuje co tutaj pichcisz :) Nie wiem czy dam radę zrobić bezę ale masę napewno :D Niach niach to może na sobotę upiekę to ciacho jeszcze :D Super !!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda wspaniale smakuje pewnie niebiańsko ale az 9 żółtek no nieźle, ale i tak będę musiała upichcić może na urodzinki córci

    OdpowiedzUsuń
  3. tarta spełnia wszystkie moje wymogi :) super jest

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę spróbować, ale oceniając wizualnie : 11/10 ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj chyba sie skusze i upieke cos takiego :) pobudzilas moje kubki smakowe :P

    OdpowiedzUsuń
  6. to ponad moje możliwości warzywno, łososiowe z owocami... ślinie się jak mój pies na widok mięsiwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No nie! aż mi żołądek skręca :) pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  8. oj tak tak... już na sam widok czuję jak tyję hihihi (bo tyle tego bym zjadła) tak kusi, że pewnie skusi!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeny, jeny jakie pyszności!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wasze komentarze to miód cud i malina :) Bardzo za nie dziękuje.