Modne krawiectwo

Z tytułu, że jestem bardzo sympatyczną osobą :) przynajmniej mówię sobie to do lustra codziennie rano  :) dostałam w spadku po pewnej krawcowej jakieś dwa metry gazet. Najstarsza była z 59 roku ...uuuu . Zostawiłam jakieś 50cm. Część była już totalnie zmasakrowana przez czas, jednak ponad 50 lat potrafi zrobić swoje z papierem.


W zbiorach było "Modne krawiectwo" , "Przyjaciółka" i kilka Burd.

To jakbym chciała strzelić jakiś mundurek :)

 Dowcipy też się znalazły.
 Trochę o ówczesnej telefonii komórkowej można się dowiedzieć.

A w "Modnym Krawiectwie" uderzyły mnie dwie rzeczy - bardzo dużo modeli męskich, a nie tak jak w Burdzie teraz coś się pojawi od wielkiego dzwonu, a druga rzecz to owi Panowie w 99% palą papierosa.







 Rozwalił mnie też artykuł "Moda dotarła do wsi,  lecz nie u nas" -  tak jakby mieli na wsi na golasa biegać.
A to moja faworytka ze wszystkich magazynów - jest cudna.

A tu kilka ładniejszych według mnie modeli.













A na koniec rada :)

I BASTA!!!

Komentarze

  1. Piękny spadek :) Znalazlas tam coś co napewno uszyjesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta niebieska sukienka mega mnie kusi. I są jeszcze sportowe rzeczy zimowe a to po ostatnim wyjeździe i obserwacjach jak beznadziejne są kombinezony zimowe chyba się skuszę.

      Usuń
  2. Szczesciara, takie skarby dostac. Za milion piecset sto dziewiecset lat beda kosztowaly majatek! I musze powiedziec, ze TWoja faworytka jest tez moją::))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, że to szczęście :) Moja córa się dziwiła bardzo czemu cieszę się z takich brudnych gazet ale co tam. :) A nie wiem czy wcześniej nic ich nie zje :) i majątku na nich nie zbije.

      Usuń
  3. Burda z 59 roku to prawdziwy rarytas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ramach sprostowania Burdy są z lat 90 już w większości, czyli 'wspaniałe' szerokie ramiona, a im szersze tym lepsze brrrrr, a Modne Krawiectwo od 59 roku.

      Usuń
  4. O Boże jakie cuda!! Ah szczęściara z Ciebie, taki prezent to tez bym chciała :) Te sukienki sa cudowne - prawdziwy rarytas :) Telefon komórkowy mnie rozbroił, fajna cegła (2w1 - samoobrona). Moda dla Panów z najwyższej półki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam stare modowe czasopisma, ponieważ posiadają piękne modowe zdjęcia i rysunki no i są trochę bardziej ludzkie w sensie modelki wyglądają jak kobiety a nie jak jakieś klony i pokazują też że moda jednak to zamknięte koło i w sumie już wszystko zostało wymyślone tylko odpowiednia epoka inaczej ją interpretuje, mnie zainteresowała moda męska w Twoich zbiorach!

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Koło się już zrobiło i może dlatego niektórzy wymyślają jakieś cuda..bo nic nowego już się nie da. A z tych modeli męskich jestem szczególnie uradowana. Bo Burda ma braki. A tu takie eleganckie wszystko.

      Usuń
  6. Ale Ci zazdroszczę! Jakie piękne sukienki! Cacuszko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gazety, gazetami fajne... ale jak ty świetnie szyjesz. Pierwszy raz widzę Twojego bloga, chcialabym tak umieć !

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale skarby! Żeby teraz choć raz do roku wypuścili Burdę męską... Kiedyś chyba więcej szyło się męskich ubrań na miarę i stąd ta mnogość wykrojów. Teraz jak chce się męskie wykroje to niestety trzeba nauczyć się samemu je tworzyć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. A gdzie teraz ja taki ochraniacz kupię ;( Fajna kolekcja, zazdroszczę. A takich jak ta niebieska princeska to u mnie pod dostatkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolekcja cudna! Ja od jakichś dwóch lat kompletuję swoją mozolnie ;)

    Moja mama ostatnio pomaga zbierać makulaturę do kościoła... na studnię w Afryce... no i będąc u mnie zobaczyła Burdy na stole i mówi "ooo ja takie z wykrojami, to na makulaturę dałam, bo mi sąsiadka dała"

    !@#$%^&* - nauczka dla mnie, że nikomu w rodzinie nie mówię, że bloguję... no ale i tak już teraz mama wie (mimo, że nadal nie wie, że bloguję ;P), że pod żadnym pozorem nie wolno wyrzucać gazet z wykrojami, bez pytania mnie o zgodę! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ ty masz skarby i tak patrzę i patrzę i się zastanawiam czy one były w tamtych czasach takie wąskie w ramionach czy to taki krój i rysunki bo szczególnie na rysunkach to widać.
    Sukienka w biało-czarną kratę z czerwoną wypustką obłędna dzięki dekoltowi:]

    OdpowiedzUsuń
  12. A mi się spodobał biały letni żakiecik z przedostatniej fotografii. Rzeczywiście dostałaś skarb. Ja prenumeruję Burdę od lat, ale chętnie wracam do Modnego Krawiectwa, bo tam były świetne bloki konstrukcyjne do podstawowych elementów garderoby. Chociaż mam figurę nietypową, mogę w/g tego skonstruować sobie formę dzięki dokładnym opisom. Modne Krawiectwo zniknęło z rynku gdzieś w 1990 roku (mam nr 4 Zima z 1990), a szkoda. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wasze komentarze to miód cud i malina :) Bardzo za nie dziękuje.