Jak wszyć kieszeń w szwie bocznym razem z zamkiem.



  piątek, sierpnia 24, 2012    Etykiety:,,,, 
Wszycie kieszeni w szwy boczne jest prostą sprawą...ale gdy w szwie bocznym robi się troszkę nieprzyjemnie...ale tylko troszkę. Po prostu trzeba przemyśleć dobrze co, gdzie i jak zrobić veni , vidi i będzie vici. :)

Najpierw przyszywamy na lewej stronie przodu sukienki kieszeń, tak po prostu, w miejscu gdzie jest zaznaczone. Staramy się a rzekłabym więcej - musimy szyć dokładnie od początku do końca szwu, ni mniej nie więcej. Inaczej kara będzie sroga. Nie będzie ładnie i dobrze i cacy.

 Na lewej stronie tyłu przyszywamy zamek. Tak po prostu. Trochę o tym tutaj i tutaj. I nawet tutaj.
 W miejscu gdzie na materiale jest zaznaczone , w którym miejscu ma być przyszyta kieszeń, robimy oznaczenie na doszytym zamku.
 Na części doszytej jak i tej jeszcze luźno dyndającej.
Następnie do uprzednio doszytego jednego worka kieszeni doszywamy drugi , tak przez całe zaokrąglenie.

 Następnie luźno dyndającą taśmę zamka doszywamy do przed chwilką doszytej części kieszeni, znaczy części worka numer dwa.
 Następnie przyszywamy zamek do przodu sukienki, powyżej worka i jak trzeba poniżej też.

 Kończymy i zaczynamy wszystkie szwy dokładnie na zaznaczonym początku i końcu szwu - piszę o tym raz jeszcze bo to ważne.

Jeżeli jest taka sytuacja, że worek kieszeni się kończy poniżej końca zamka, to zszywamy poniżej tego miejsca materiał...i lecimy w sumie już do końca.

 A na górze...powyżej zamka zszywamy ze sobą przód i tył sukienki. Wtedy jest ładnie i lepiej się zapina zamek potem. ( odcinek między szpilkami )
 I dobrze jest zszyć tu podwójnie. Przejechać od szpilki ciemnej do jasnej, włączyć szycie wstecz i przejechać od jasnej do ciemnej.

 I mamy.
A do taśmy zamka przyszywamy jeszcze w taki oto sposób, za pomocą półstopki worek kieszeni, żeby nam nie właził w ząbki zamka w sposób niekontrolowany.
 I mamy taka oto kieszonkę.



11 komentarzy:

  1. Co fachowiec, to fachowiec :) Pięknie Ci wyszło! Btw. kieszenie rulezzzz ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bez kieszeni żyć nie umiem, a przynajmniej czuję się nieswojo i co za tym idzie na pewno skorzystam z patentu na wszywanie kieszonki z zamkiem za jednym zamachem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie to juz wyzsza szkoła jazdy. Znaczy sie zamek w kieszeni, bo kieszenie wpuszczane w szew to proscizna, ale przez wszywaniem zamka chroń mnie panie boszsze::)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeny, toż ja nigdy, przenigdy nie uszyłam kieszeni, nie mówiąc jeszcze o suwaku w tej kieszeni. No po prostu szacun na dzielni, my master Joanna.

    OdpowiedzUsuń
  5. No nieźle! opis i wykonanie perfekcyjne! Muszę to kiedyś wypróbować, choć osobiście nienawidzę wszywać zamków, tym bardziej krytych, ale może się w końcu przekonam. A co to będzie za ciuszek? materiał piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. takiej instrukcji mi bylo trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No to jest już wyższa szkoła jazdy... Wszystko co się wiąże z logicznym myśleniem przy szyciu, sprawia mi sporą trudność:P Czyli jak to przyszyć, z której strony żeby potem tak wywinąć żeby było dobrze:P Na przykład szycie podszewki i wywracanie przez dziurę w rękawie:P W ogóle szycie podszewki - impossible: P

    OdpowiedzUsuń
  8. Szyłam krótkie spodenki z karczkiem zapinane na zamek w szwie bocznym i nawet mi się udało je dokończyć. Ale było to tak traumatyczne przeżycie, że nie pamiętam jak to zrobiłam :)
    Z twoją instrukcją może porwę się na takie szaleństwo po raz kolejny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Asia,muszę wszyć kieszenie w płaszczu,ale nie są na szwie.Muszę wyciąć dziurę na nie w materiale.Czy znajdę u Ciebie instrukcje jak to zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jakiś model z Burdy ?? jak mi pokażesz zdjęcie to Ci zrobię kursik. Czy takie bez wypustki mają być czy z wypustką? Czy tylko obszyta dziura na rękę ?? :)

      Usuń
  10. Kombinuje juz z kieszenią i zamkiem od kilku tyg😜 raz udało mi sie dobrze to oszlifować ale jak je wyjęłam to zapomniałam i juz dokładnie nie wiem jak to ma byc bo mam problem z ładnym zakończeniem. Próbowałam dodać na jednej str zamek i na tej samej kieszeń jak podobnie jest na spódnicy z mohito bo to wg niej szyje.jutro Twoja i strukcje przeczytam i na spokojnie moze mama mi cos doradzi✌️To jest moja pierwsza rzecz ktora czyje na maszynie wiec wszystkiego uczę sie od podstaw. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze to miód cud i malina :) Bardzo za nie dziękuje.