Testowanie stopek do maszyny cz.2 - stopka do obrębiania

W końcu zmierzyłam się z kolejną wygraną stopką. Tą muszę pochwalić i napewno będę z niej korzystać. Znacznie ułatwia i przyśpiesza obrębianie i robi to ładnie. Te pochwały tyczą się sytuacji gdy obrębiałam materiały, które nie są elastyczne. Jeżeli chciałam wykonać obrębianie dzianiny..choć do końca nie wiem po co by to robić..to wychodził koszmarny misz masz i wogóle blee. A że wychodzę z założenia, że jakiekolwiek stopki dodatkowe mają ułatwiać a nie utrudniać życie będę stosować przy odpowiednio nie elastycznych materiałach.
Najpierw zakładamy stopkę bezpośrednio na drążek maszyny.

Zawijamy materiał na szerokość ok 3mm i długość 5cm, kładziemy na niego stopkę i przeszywamy kilka razy.
Następnie tak majstrujemy przy materiale żeby zahaczył o spiralkę stopki.
A potem jedziemy z koksem.
Radzę jechać z tym koksem powoli, bo czasem materiał lubi wyskoczyć ze stopki.
I to tyle. Oceniam stopkę na mega wielki plus.

Komentarze

  1. Gdyby mi ta stopka pasowała do Singera to byłabym przeszczęśliwa ale cóż..nie pasuje. Na pewno ułatwiłaby podwijanie nie tylko delikatnych tkanin. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam starego Łucznika i pewnie taka stopka do niego nie pasuje. buuuu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do starego Łucznika dokupujesz uchwyt typu Matic i można mieć stopki jakie się tylko chce.
      Tu linki:
      http://allegro.pl/uchwyt-stopki-niski-typu-matic-szeroki-i2819675187.html
      albo
      http://allegro.pl/uchwyt-stopki-wysoki-typu-matic-szerok-i2819642100.html
      Ja mam starego Łucznika i wszystko pasuje idealnie :)

      Usuń
  3. korzystam z tej stopki też do rozciągliwych tkanin, ale ustawiam ścieg streczowy i wtedy ślicznie idzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo dzięki za radę. Jednak co dwie głowy to nie jedna :) Muszę spróbować.

      Usuń
  4. Jeszcze tej stopki nie testowałam, ale faktycznie ładnie wygląda :)
    Ps. Jeżeli robisz takie rzeczy tylko do testów to mozesz użyć nitki w innym kolorze - będzie lepiej widać :P ...chyba że faktycznie potrzebowałaś coś podwinąć :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwaga bardzo cenna. Rzeczywiście da to lepszy efekt wizualny :) W tym przypadku faktycznie podwijałam w stroju śnieżynki dla córy spódnicę więc biały raczej był konieczny, ale będę robić przy kolejnych testach z innym kolorem. :)

      Usuń
  5. A mi się nigdy nie udało tą stopką nic obrębić :/ Muszę poćwiczyć.

    OdpowiedzUsuń
  6. O, a ja robiąc rekonensans nie zauważyłam tego tematu! Mam tę stopkę i bałam się jej użyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tą stopkę, ale nie potrafię jej używać :) poćwiczyć mi trzeba ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kupowałaś najtańszą na allegro za 10 złotych?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wasze komentarze to miód cud i malina :) Bardzo za nie dziękuje.